Euskaltegia

popmake-1332


Nortzuk gara?

Euskaltegi bat 16 urtetik gorako helduentzako euskara irakatsi eta ikasteko zentro bat da. Bi motatakoak izan daitezke:

  • Publikoak, udal-titulartasunekoak.
  • Pribatuak, erakunde partikularrak.

Udal-euskaltegiak bereizten dituena honako hau da: kalitate-adierazle batzuk betetzea, baliabide material eta prestakuntza-baliabide egokiak izatea eta irakasleak hautatzeko sistema zorrotza, eskatutako titulazioaz gain epaimahai baten aurrean oposizio bat egitea barne hartzen duena. Horrela, bada, irakasleen plantilla egonkorra da eta euskararen irakaskuntzan esperientzia luzea izateak egiaztatzen du. Era berean, Eusko Jaurlaritzak homologatutako tituluak egiaztatzeko prozesuetan parte hartzeko akreditazioa du.

Gainera, euskararen normalizazioan eta erabileran eta gure kulturaren transmisioan ezinbesteko eragile gisa egiten duen lana nabarmendu behar da. Horregatik, gure ingurunearen, paisaien, euskalkien, ohituren eta abarren ezagutza sustatzen duten kultura-jarduera ugari programatzen dira.

Non gaude?

Zallako Anaia Maristen eraikin zaharrean gaude, 1906an sortu zena; hala ere, 1987an Enkarterriko Udal Euskaltegiaren Mankomunitatea sortu zenetik izandako garai berrietara egokitzen jakin izan du eraikin zahar horrek. Euskaltegia Zalla, Balmaseda eta Gueñesko udalerriek kudeatzen dute elkarrekin, eta azken bi gela horietan desplazatuta daude. Eskualde osoko ikasleez hornitzen da. Udal euskaltegi honek Internetera konektatutako ordenagailuak ditu, ikus-entzunezko baliabideak gela guztietan, baita liburuak, bideoak eta aldizkariak mailegatzeko zerbitzua ere.

Gure curriculuma

Euskalduntzeko eta alfabetatzeko prozesua bideratzeko oinarria Helduen Euskalduntzerako Oinarrizko Curriculuma da. Curriculumak lau maila ezartzen ditu euskalduntzeko eta alfabetatzeko prozesuan:
Lehen maila edo oinarrizkoa. Maila hori gainditzean, ikasleak euskaraz egin ahal izango ditu ohiko elkarrizketak – Lagunarteko maila bakunekoak –. Testu laburrak irakurtzeko eta ulertzeko gai izango da, eta zailak ez diren testuak ere idatzi ahal izango ditu.
Bigarren mailan, lehenengoan ikasitakoa finkatzeaz gain, ikasleak bereganatutako trebetasunak eta ezagutzak barneratuko ditu eta ahoz zein idatziz euskaraz produzituko ditu. Erraztasunez defendatuko da hizkuntza-testuinguru zabalagoetan, ahoz zein idatziz.
Hirugarren mailan, ikasleak normaltasunez jardungo du elkarrizketa-maila orokorretan, eta zuzen eta komunikazio-aberastasunez hitz egiteko gai izango da. Ez du zailtasunik izango entsegu, eleberri, ipuin eta bestelako literatura-sorkuntzei aurre egiteko; aldi berean, korrespondentzia, artikuluak edo testu komunak idazteko gai izango da.
Laugarren mailak euskara teknikoaren eta zientifikoaren beharrak estaliko ditu. Maila honek hizkuntza tekniko eta/edo zientifikoko testuinguruetan adierazteko aukera emango dio ikasleari. Aldi berean, maila handiko testu idatziak normaltasunez ulertzea ahalbidetuko du, eta hainbat hizkuntza-maila (formalak eta informalak) trebetasunez menderatuko ditu. Idazketaren arloan ez du zailtasunik izango era guztietako idatziei aurre egiteko.
Curriculumaz gain, egungo helduak euskalduntzeko eta alfabetatzeko oso tresna garrantzitsua da Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratua (Cervantes Institutuaren gaztelaniazko bertsioa). Erreferentzia-esparru hori Europako Kontseiluaren Hizkuntza Politikaren Dibisoiak garatzen du. Dokumentu baliotsu hori oso lagungarria izango da irakasleentzat zein ikasleentzat, besteak beste, curriculumak eta programak garatzeko, helburuak definitzeko eta estandar bateratuak eta baliokideak erabiltzeko trebetasunen neurketan eta ebaluazioan.

1424